31 de març de 2014

6A, Manifestació a Barcelona

Les Terres de l'Ebre aniran a manifestar-se a Barcelona "X una Catalunya Social"

CCOO, conjuntament amb UGT, organitza un autobús per a participar a la manifestació que es realitzarà aquest proper diumenge 6 d'abril a Barcelona.

La manifestació amb el lema "X una Catalunya Social", reivindica la fi de les retallades i la defensa dels nostres drets que com a ciutadans i amb l'excusa de la crisi, estem perdent.
A la manifestació hi ha convocats, pares, mares, alumnes, mestres, professors i tot el col·lectiu educatiu, però també el col·lectiu sanitari, de serveis socials i tothom que vulgue participar.
A les Terres de l'Ebre, CCOO ha organitzar un autobús que sortirà de Deltebre, Amposta i l'Aldea.
Les places són limitades per això caldrà reservar abans.

Resum de les propostes:
• Per un Servei Nacional de Salut totalment públic, universal i de qualitat, que garanteixi el dret a la salut.

• Aposta per l’educació pública, que garanteixi la qualitat de l’educació, el seu accés i el model d’escola catalana. No al tancament de centres. Per una escola inclusiva. No a la LOMCE.

• Per l’ocupació i contra l’atur i la precarietat: Exigim ocupació estable i de qualitat i polítiques actives d’ocupació, la retirada de la REFORMA LABORAL i la recuperació de drets laborals. Per un Marc català de relacions Laborals i en defensa de la Negociació Col·lectiva.

• Contra la pobresa i per la cohesió social: Garantir la protecció de les persones en
atur, més recursos per als serveis socials i suport a la Renda garantida de ciutadania. Garantir l’accés als serveis bàsics essencials (llum, gas, aigua i transport públic), eradicar la pobresa infantil i garantir el poder adquisitiu de les pensions i l’atenció a la dependència.

• Polítiques d’igualtat home-dona: oposició a la reforma de la llei d’avortament. Incorporar la perspectiva de gènere en les polítiques contra la crisi.

• Garantir el dret a l’habitatge digne amb habitatges de lloguer social, la dació en pagament i el lloguer forçós dels pisos buits en mans d’entitats financeres.

• Garantir l’accés universal a la cultura donant suport a la creació cultural i revertint la pujada de l’IVA cultural. La cultura no és un luxe, és un dret!

• Preservar i impulsar les polítiques de cooperació garantint els recursos suficients per a les ONG.
• Exigim una fiscalitat justa, redistributiva i mediambiental, i una auditoria del deute. Recuperar l’impost de successions i el de patrimoni, i lluitar contra el frau i l’evasió fiscal.

• Per un canvi de model productiu: innovació, recerca i desenvolupament sostenible, i control democràtic dels recursos naturals. Polítiques industrials contra l’especulació i la garantia de l’accés al crèdit a empreses i famílies.

• Per una administració propera a la ciutadania. No a la reforma de l’Administració local!

• Per la democràcia: dret a decidir, també, les polítiques socials i econòmiques.
Llibertat d’expressió i manifestació, transparència en la gestió dels recursos públics. Tancament dels CIEs.

• Per una Catalunya lliure de corrupció: exigim transparència i participació ciutadana. Per una nova llei de partits que en reguli el finançament.

• Per un autèntic estat del benestar i una Catalunya social, amb drets i dignitat, per una Europa Social!

Aquí el cartell per fer difusió.
Aquí + Info de la mani.

21 de març de 2014

Setmana de lluita per l'ensenyament públic a les Terres de l'Ebre

Des del dia 22 fins al dia 28, CCOO i altres sindicats, han convocat una setmana de lluita per l'ensenyament públic.
L'objectiu és reivindicar una escola pública i de qualitat i demanar el final de les retallades als docents tant laborals com econòmiques.
Els programa previst és el següent:

• Dilluns 24: Penjada de cartells informatius als centres.
  • Dimarts 25: Convocar als claustres per aprovar un manifest en contra de les retallades i de la LOMQE.
  • Dimecres 26: Dimecres groc i sortida a l'hora del pati fora dels centres.
  • Dijous 27: Enviament de cartes a les famílies
  • Divendres 28: Concentració a la plaça del mercat de Tortosa a les 19h. i lectura d'una manifest.
  • Dissabte 29: Manifestació a Barcelona

Totes aquestes accions tenen el suport de la junta de personal docent de les Terres de l'Ebre

6 de març de 2014

CCOO amb "SOM ESCOLA" el suport de la normalització Lingḯstica a Catalunya i en contra de la sentència de TSJC

LA PLATAFORMA "SOM ESCOLA" EN CONTRA DE LA IMPOSICIÓ DEL CASTELLÀ A L'ESCOLA.

La Plataforma Som Escola, organitza aquest proper dia 20 de març a Tortosa una concentració en contra de la Sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en contra de la normalització lingüística.
CCOO com a membre de la plataforma SOM ESCOLA, plataforma social que defensa el model d'immersió lingüística a Catalunya, denúncia els intents de desestabilitzar un model educatiu d'èxit que durant més de 30 ha tingut un grau d'acceptació i de consens gairebé unànime dins la societat catalana i que, per qüestions purament polítiques, volen canviar-lo
L'acte té el suport de gairebé tota la societat civil de les Terres de l'Ebre, incloent la quasi totalitat dels partits polítics representats a les Terres de l'Ebre.

Data: Dijous 20 de març
Hora: 19 h.
LLoc: Jutjats de Tortosa (Pl. Estudis, s/n.)

Assemblea General del MUCE a les Terres de l'Ebre

Aquest proper dimarts 11 de març, el Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) a les Terres de l'Ebre, organitza una assemblea general de pares, mares, mestres i professors, en els quals CCOO estarà representada.
L'objectiu és unir esforços i lluites entre tota la comunitat educativa per lluitar per una escola pública i de qualitat.
L'assemblea està adreçada a tots els pares i mares, ampes, mestres i professors.
El programa és el següent:

1) Assemblea General MUCE Terres de l'Ebre  (Dimarts 11 de març, 19h, Institut Joaquim Bau (Tortosa))

-Presentar/organitzar les accions que portem endavant:
  • Manifest d'adhesió al MUCE
  • Mapa interactiu de mesures reivindicatives i centres adherits al MUCE
  • Organització 1r dia sense normalitat al 3r trimestre
  • Pròximes mobilitzacions
-Fem una crida específica a mestres,professors, i sindicats d'estudiants per a que hi participin en l'assemblea. Necessitem més implicació de la que tenim!!

2) Manifest d'adhesió al MUCE de les Terres de l'Ebre

-Serà l'instrument per saber quantes AMPES i Claustres formem part del MUCE.

-Es proposa aprovar-lo en reunions extraordinàries de les AMPES o en sessions de Claustre a les escoles i instituts.

-Cal que parleu amb els directors per incloure el seu debat en els ordres del dia dels Claustres (Tot i això des dels sindicats es faran contactes amb els directors per presentar-los el manifest).

-L'adhesió al MUCE implica 3 aspectes molt senzills, que podeu explicar si algú us ho pregunta:
  • Estar en contra de la LEC, la LOMCE  i les retallades
  • Voluntat de fer alguna cosa per canviar aquesta situació
  • Compromís de mantenir un contacte actiu amb el MUCE (Amb un membre encarregat d'aquesta funció)
  • Després cada centre ja decidirà autonomament quines mesures aplica i quines no.
-Una vegada adherits, us demanem que ens retorneu l'adhesió per poder incloure-la al Mapa Interactiu de Centres adherits al MUCE de les terres de l'Ebre

3) Recull de mesures reivindicatives iniciades als vostres centres / AMPES

-Us adjuntem el full de mesures reivindicatives que proposem el MUCE (que és un recull de mesures que ja feien alguns centres) i una taula per a que apunteu aquelles mesures que ja esteu fent als vostres centres.

-També us demanem que ens retorneu la taula per incloure-la al Mapa interactiu de mesures reivindicatives. D'aquesta manera sabrem el grau de mobilització que hi ha al territori.

4) "1r dia sense normalitat" al 3r trimestre

- A l'assemblea del proper 11 de març explicarem i concretarem tots els detalls per organitzar aquesta mesura ( Circular explicativa als pares, manifest per llegir, qüestions "legals"...)

-Us demanem que feu un esforç per participar-hi, ja que pot ser una bona manera de demostrar al Departament la força que tenim (Ells estan molt pendents d'aquesta mesura!!)

5) Pròximes mobilitzacions

Participar en mobilitzacions és una manera molt efectiva de començar a menejar els pares / mestres del nostre centre.

Properament tenim 2 actes que poden ser una bona oportunitat:

-DIUMENGE 6 D'ABRIL (Barcelona). MANIFESTACIÓ MULTITUDINÀRIA A BARCELONA EN CONTRA DE LA LEC, LA LOMCE I LES RETALLADES
(Amb participació de families i professorat)

-Estudiarem la possibilitat, si som molta gent disposats/es a desplaçar-nos de les terres de l'Ebre, de muntar autobusos per anar-hi tots plegats.

Això és tot, que no és poc. Ara depèn de cadascú de vosaltres...

Com diria Joan Fuster. "O ara, o mai!!".