2 de desembre de 2014

La mobilització dóna fruits: acord per recuperar la paga al 2015

Acord a Mesa General de la Funció Pública (28/11/2014)

A la Reunió de la Mesa general de la Funció Pública de la Generalitat del passat 28 de novembre,CCOO i els altres sindicats hem arribat a un acord amb l'Administració que farà possible el cobrament de totes les pagues de 2015 i la recuperació de la jornada i el salari de tot el personal interí (PAS i docents) al 100% a partir de l'1 de gener de 2015.

Pel que fa la resta de temes (el cobrament dels 44 dies de 2012, l’establiment d’un calendari de negociació per la recuperació de la pagues de 2013 i 2014, l’oferta d’ocupació pública i la millora de les condicions socials i laborals, etc.) hem acordat seguir les negociacions durant el període de tramitació de la Llei de Pressupostos de la Generalitat.

Estem convençuts que la pressió unitària i des de diferents fronts, al carrer, als tribunals i també a les portes del Departament, on CCOO ja portem 30 dies plantats exigint negociar la recuperació dels nostres drets i sous..., han fet possible el desbloqueig de la negociació.

En els propers dies cal continuar combinant aquesta estratègia de pressió i negociació, fins que aquests acords siguin al sac i ben lligats.

La lluita ha de continuar

Ho vam anunciar: CCOO exigíem uns pressupostos pel 2015 que asseguressin l'inici de la recuperació dels nostres drets i salaris. Per això vam iniciar una lluita i una mobilització sostinguda contra les retallades convençuts de que, en aquests moments, la mobilització és imprescindible perquè amb la lluita es pot guanyar.

No renunciem a res. Hem de seguir pressionant i mobilitzant perquè és les nostres mans (a les mans dels treballadors i treballadores) aturar les retallades i recuperar tots els drets i salaris.

Amb el suport de tots, reprenem la força!

Aturem les retallades, recuperem drets i salaris:
  • Recuperació de la paga de 2012. Que s’aboni la part meritada (44 dies) de la paga retallada el 2012.
  • Establiment de terminis per recuperar les pagues de 2013 i 2014.
  • Recuperació del poder adquisitiu perdut des de l’any 2010.
  • Restabliment de la jornada i el salari del personal interí al 100%.
  • Cobertura de les baixes des del 1er dia.
  • Millora de les condicions d’Incapacitat Transitòria.
  • Recuperació d’ocupació i l’estabilitat.
  • Recuperació de permisos per conciliació i negociació de noves mesures de conciliació.
  • Recuperació dels nostres drets: Fons Acció Social, matrícules universitàries gratuïtes, productivitat (les diferents modalitats sectorials),...