21 de setembre de 2014

Comença el curs 2014-15 per als Alumnes sense normalitat

El passat 15 de setembre els alumnes de Tarragona i les Terres de l'Ebre van iniciar el començament de curs, els curs, com els anteriors ha començat amb moltes mancances i amb noves pressions tant per al professorat com per als alumnes.
Per això el MUCE a les Terres de l'Ebre ha organitzat per segon any consecutiu "el primer dia sense normalitat a l'escola".
El MUCE (Marc Unitari de la Comunitat Educativa) està compost per Pares i Mares, mestres i professors , sindicats (en els qual CCOO també està integrat) i moviments de renovació pedagògica, es a dir la gairebé totalitat dels agents socials que participen en el món educatiu, i que volen una educacií pública i de qualitat.
El MUCE a TTEE inicia amb aquest "slogan" per protestar per totes les retallades que han hagut en els darrers anys i que, moltes d'elles en data d'avui, encara existeixen; però també amb la implantació aquest curs de la LOMCE, hi ha una raó de més per encara continuar les protestes i la resistència activa contra aquesta llei, injusta, anti-pedagògica i en contra dels interessos generals de l'escola pública.
Estaven cridat uns 4.000 alumnes de les Terres de l'Ebre, dividits amb 13 escoles del Baix Ebre i del Montsià a participar en aquesta protesta, una part important hi va secundar l'acció i el color groc va ser el tema central de la protesta.
L'acció consistia en que els alumnes de les escoles No entraven a als centres, amb els suports dels pares, Es quedaven a les 9 del matí afora del centre protestant per les retallades i per la LOMCE. Es llegia un manifest i posteriorment a les 9'30 els alumnes entraven a classe.
Aquestes accions coordinades pel MUCE estan organitzades per les AMPES de les escoles i CCOO dona total suport a aquestes mobilitzacions ja que per canviar cal lluitar.