6 de març de 2014

Assemblea General del MUCE a les Terres de l'Ebre

Aquest proper dimarts 11 de març, el Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) a les Terres de l'Ebre, organitza una assemblea general de pares, mares, mestres i professors, en els quals CCOO estarà representada.
L'objectiu és unir esforços i lluites entre tota la comunitat educativa per lluitar per una escola pública i de qualitat.
L'assemblea està adreçada a tots els pares i mares, ampes, mestres i professors.
El programa és el següent:

1) Assemblea General MUCE Terres de l'Ebre  (Dimarts 11 de març, 19h, Institut Joaquim Bau (Tortosa))

-Presentar/organitzar les accions que portem endavant:
  • Manifest d'adhesió al MUCE
  • Mapa interactiu de mesures reivindicatives i centres adherits al MUCE
  • Organització 1r dia sense normalitat al 3r trimestre
  • Pròximes mobilitzacions
-Fem una crida específica a mestres,professors, i sindicats d'estudiants per a que hi participin en l'assemblea. Necessitem més implicació de la que tenim!!

2) Manifest d'adhesió al MUCE de les Terres de l'Ebre

-Serà l'instrument per saber quantes AMPES i Claustres formem part del MUCE.

-Es proposa aprovar-lo en reunions extraordinàries de les AMPES o en sessions de Claustre a les escoles i instituts.

-Cal que parleu amb els directors per incloure el seu debat en els ordres del dia dels Claustres (Tot i això des dels sindicats es faran contactes amb els directors per presentar-los el manifest).

-L'adhesió al MUCE implica 3 aspectes molt senzills, que podeu explicar si algú us ho pregunta:
  • Estar en contra de la LEC, la LOMCE  i les retallades
  • Voluntat de fer alguna cosa per canviar aquesta situació
  • Compromís de mantenir un contacte actiu amb el MUCE (Amb un membre encarregat d'aquesta funció)
  • Després cada centre ja decidirà autonomament quines mesures aplica i quines no.
-Una vegada adherits, us demanem que ens retorneu l'adhesió per poder incloure-la al Mapa Interactiu de Centres adherits al MUCE de les terres de l'Ebre

3) Recull de mesures reivindicatives iniciades als vostres centres / AMPES

-Us adjuntem el full de mesures reivindicatives que proposem el MUCE (que és un recull de mesures que ja feien alguns centres) i una taula per a que apunteu aquelles mesures que ja esteu fent als vostres centres.

-També us demanem que ens retorneu la taula per incloure-la al Mapa interactiu de mesures reivindicatives. D'aquesta manera sabrem el grau de mobilització que hi ha al territori.

4) "1r dia sense normalitat" al 3r trimestre

- A l'assemblea del proper 11 de març explicarem i concretarem tots els detalls per organitzar aquesta mesura ( Circular explicativa als pares, manifest per llegir, qüestions "legals"...)

-Us demanem que feu un esforç per participar-hi, ja que pot ser una bona manera de demostrar al Departament la força que tenim (Ells estan molt pendents d'aquesta mesura!!)

5) Pròximes mobilitzacions

Participar en mobilitzacions és una manera molt efectiva de començar a menejar els pares / mestres del nostre centre.

Properament tenim 2 actes que poden ser una bona oportunitat:

-DIUMENGE 6 D'ABRIL (Barcelona). MANIFESTACIÓ MULTITUDINÀRIA A BARCELONA EN CONTRA DE LA LEC, LA LOMCE I LES RETALLADES
(Amb participació de families i professorat)

-Estudiarem la possibilitat, si som molta gent disposats/es a desplaçar-nos de les terres de l'Ebre, de muntar autobusos per anar-hi tots plegats.

Això és tot, que no és poc. Ara depèn de cadascú de vosaltres...

Com diria Joan Fuster. "O ara, o mai!!".