7 de novembre de 2013

VIII Jornades de Normalització Lingüística de CCOO

CCOO de Catalunya, País Valencià i Illes Balears van presentar ahir les VIII Jornades de Normalització Lingüística.

“Llums i ombres de la normalització lingüística” va ser la ponència inagural.

El passat dimarts 5 de novembre CCOO de Catalunya, va donar al tret de sortida a les VIII Jornades de Normalització Lingüística de CCOO.

L’acte inaugural va ser a Tarragona i va comptar amb la presència dels sindicats d’educació de CCOO de Catalunya, País Valencià i de les Illes Balears, representats per Montse Ros, Miquel Àngel Vera i Joan Pere Amengual respectivament, i amb la ponència “Llums i ombres de la normalització lingüística. La situació sociolingüística de la llengua catalana” a càrrec de Miquel Àngel Pradilla, doctor en filologia catalana i professor de la URV.

La jornada, inagurada per Jaume Pros, secretari general de la UI de CCOO de Tarragona, i en la que van assistir entre d’altres el Sr. Jordi Agras, delegat de cultura de la Generalitat a Tarragona, i la presidenta d’Òmnium Cultura a Tarragonal, la Sra. Rosa M. Codina, va servir per escoltar de viva veu les experiències d’assetjament sociopolític envers la llengua de parla catalana que s’estan donant en el País Valencià, Illes Balears i a Catalunya amb la LOMCE, promogudes per les polítiques del Partit Popular que governa a Madrid, País Valencià i les Illes Balears i que suposen un clar atac a l’evolució de la normalització lingüística del Català.

Les repercussions polítiques sobre la llengua catalana que van explicar els companys de les Illes i Valencia, van quedar clarament contextualitzades en el títol i posterior desenvolupament de la ponència llums i ombres de la normalització lingüística.

CCOO de Catalunya com a sindicat de classe i nacional, pretén en aquestes jornades servir als interessos i drets dels treballadors i treballadores, a la millora de les relacions humanes ja siguin laborals, socials i culturals per aconseguir la completa igualtat de qui viu i treballa a Catalunya, refusant qualsevol tipus de discriminació per raons d’origen geogràfic o lingüístic.

Aquestes jornades viatjaran durant el curs escolar arreu dels territoris de parla catalana. Girona i LLeida les acolliran al llarg d’aquest primer trimestre, el País Valencià ho farà en el segon, i les Illes Balears en el tercer trimestre.

Les jornades conclouran amb una darrera sessió a Barcelona que serveixi de recollida de les ponències i conclusions de l’activitat realitzada en cada territori.

CARTELL EN FORMAT PDF (+)